Scroll naar beneden voor meer informatie

Op de consumentenpagina van het KNGF staan onder aandoeningen verschillende ziektebeelden en wat fysiotherapie voor u kan betekenen bij deze ziektebeelden. Door op het logo van het KNGF te klikken wordt u doorgeschakeld naar de consumentensite. U vindt hier o.a. de volgende informatiebrochures:

• Artrose ;Artrose is een aandoening aan één of meerdere gewrichten.
  • Achillespeesblessure: De achillespees is een soort kabel die de kracht van de kuitspieren overbrengt op het hielbeen.
  • COPD: De afkorting COPD staat voor Chronic Obstructive Pulmonary Disease (Chronische obstructieve longaandoeningen).
  • Enkelverstuiking Wanneer uw voetzool te ver naar binnen of naar buiten draait, kunt u uw enkel verzwikken.
  • Etalagebenen: Als u loopt, hebben uw beenspieren meer zuurstof nodig dan wanneer u stilstaat.
  • Frozen Shoulder: Er zijn meerdere redenen voor een stijve schouder, een daar van is de frozen shoulder.
  • Hamstring: Bij een hamstringblessure is weefsel van een van de hamstrings (de spieren aan de achterkant van het bovenbeen) beschadigd.
  •  Hielspoor: Hielspoor is een verkalking onder de hiel, bij de aanhechting van de pees die naar de voorvoet loopt.
  • Incontinentie: Bij incontinentie verliest u ongewild urine, ontlasting en/of kunt u uw windjes niet goed ophouden.
  • Lage rugpijn :Lage rugpijn wordt ook wel spit of lumbago genoemd.
  • Nekklachten: De nek vormt de verbinding tussen het bovenlichaam en het hoofd.
  • Osteoporose: Osteoporose betekent letterlijk: poreus bot.
  • Polsblessure: Een polsblessure is letsel aan de pols. Meestal gaat het om een letsel na een trauma, zoals een val op de uitgestrekte hand.
  • Reuma :Eén van de reumatische ziekten is Reumatoïde artritis (RA). Andere reumatische ziekten zijn artrose en de ziekte van Bechterew (ontstekingen van de wervelkolom).
  • Tennisarm of Tenniselleboog:  Een tenniselleboog (ook wel tennisarm) is een overbelasting van pezen en/of spieren van de onderarm